Dry Needling

Dry-needling staat letterlijk voor “droge naald” en is daarmee de tegenhanger van de injectie naald, de “wet-needle”, waarmee vloeistof het lichaam wordt ingespoten of juist aan het lichaam wordt onttrokken. De naaldjes die met dry-needling worden toegepast zijn te vergelijken met de naaldjes die ook bij de acupunctuur worden gebruikt. Echter, terwijl acupuncturisten vooral lichaamsmeridianen proberen te beïnvloeden, passen wij ze direct toe op spierknoopjes (trigger-points) en pezen. Door naaldjes toe te passen op deze “weke-delen” kan de doorbloeding heel specifiek worden verbeterd en een vicieuze pijncirkel worden doorbroken, waardoor uw klachten sneller kunnen herstellen. Dry-needling kan door al onze chiropractoren worden toegepast.

Shockwave therapie

Shockwave therapie is een behandelvorm die wordt toegepast bij met name pees(plaat-) aandoeningen. Denk hierbij aan schouderpeesklachten, hielspoor, achillespeesaandoeningen, maar ook tenniselleboogklachten. Bij shockwavetherapie wordt gebruik gemaakt van een apparaat waarbij middels een behandelpistool drukgolven of “shockwaves” worden afgegeven op de aangedane pees. Op deze manier kan het natuurlijk herstel van de pees weer op gang worden gebracht. De werkzaamheid van shockwave kent bij de genoemde klachten een goede wetenschappelijk onderbouwing waardoor het in combinatie met andere behandeltechnieken en oefeningen een belangrijke meerwaarde is bij de behandeling van deze klachten. In onze praktijk wordt shockwave behandeling uitgevoerd door Ivar Schenk en Els Claassen